Kompletowanie części i przygotowanie do składania roweru | “Przełaj 18” #7

Po ponad miesięcznej przerwie spowodowanej nakładem innych obowiązków powoli wracam do projektu renowacji roweru “Przełaj 18”. Dziś wraz z końcem marca chcę podsumować dotychczasowe działania i zaplanować najbliższe kroki tak, aby z początkiem maja zacząć składać rower. Zapraszam do lektury. 

Postęp projektu w ostatnim czasie

Dzięki uprzejmości Pana Pawła oraz udało mi się zdobyć widelec ze starej szosy, który ostatecznie powinien pasować i również nie zaburzy konstrukcji roweru. Oto porównanie dwóch. Pierwszy to wykrzywiony widelec, którego kupiłem razem z rowerem i jego wymiana jest obowiązkowa, a drugi to stary-nowy widelec ze starej szosy, dlatego niektóre wymiary się różnią.

Porównanie widelców Stary widelec Stary-Nowy widelec
Zdjęcia
Długość gwintu rury sterowej 3,7 cm3,4 cm
Długość rury sterowej15,5 cm15,5 cm
Rozpiętość goleni na górze 6 cm5 cm
Rozpiętość goleni w miejscach mocowania kół9,5 cm10,6 cm
Średnica rury sterowej 1 cal1 cal
Wysokość goleni 38 cm 36 cm
Waga975 g719 g

Razem z widelcem stery Shimano 600, które są porządniej wykonane od obecnych, ale wszystkie 1 calowe komplety sterów mam w dobrym stanie, więc nie zdecydowałem, które wybiorę do zamontowania przy składaniu. Jak pisałem we wcześniejszych wpisach, chciałem zamontować hamulce cantilever. Była to opcja do widelca trekkingowego z piwotami, którego całe szczęście nie musiałem kupować. Obecny widelec narzucił jednak zmianę hamulców z przodu, ponieważ zdecydowanie mniejszy będzie prześwit między oponą, a ramą. Aktualnie będę się więc rozglądał za hamulcami tego samego typu, ale z krótszymi o 2-3 cm ramionami, czyli bardziej pod szosę. Ich koszt szacuję na około 30-40 zł za sztukę.

Trudnym elementem będzie dla mnie wymiana szprychy w tylnej obręczy oraz poprawa sztywności niektórych szprych. 

Malowanie 

W międzyczasie pisania tego wpisu nałożyłem ostatnie warstwy lakieru. Malowanie okazało się całkiem kosztowne pomimo, że było amatorskie. Dwie puszki czarnego lakieru Motip + podkład tej samej marki to koszt ok. 40 zł natomiast jako obowiązek postanowiłem wzmocnić kilkukrotne malowanie sprayem bezbarwnym Motip z utwardzaczem, którego koszt wyniósł kolejne 40 zł. Puszka z lakierem wygląda tak:

20180329_112836

Lakier z utwardzaczem nie jest jeszcze otworzony, ale w najbliższym tygodniu chciałbym ramę zrobić glanc 🙂

Projekt “Przełaj 18” dotyczy renowacji roweru przełajowego krok po kroku i publikowaniu każdej części tego projektu na blogu Rower w Gazie. Oto poprzednie części:

Spis treści “Przełaj 18”:

  1. Wstęp – plan przebiegu projektu 
  2. Specyfikacja i opis roweru 
  3. Rozkręcanie kół – początek rozkręcania roweru
  4. Rozbiórka roweru na części – finalizacja
  5. Oględziny, opis i zdjęcia części 
  6. Jak się ma projekt “Przełaj 18”?
  7. Przygotowanie do składania roweru [TU JESTEŚ]

Dotyczące media oraz fora:

Fora, temat projektu “Przełaj 18”:

Media Społecznościowe:

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *