Rozkręcanie kół | Projekt “Przełaj 18” #3

Projekt “Przełaj 18” to inaczej renowacja starego roweru przełajowego pokazywana krok po kroku tutaj w internecie na blogu Rower w Gazie. Poprzednie części to:

Zapraszam do kolejnej części poniżej!

Pierwsze rozkręcanie 

  • Na pierwszy ogień poszły koła. Odkręcanie kół w rowerze nie było problematyczne, wystarczyło odkręcić śruby z obu stron i gotowe. W tylnym kole są to jednie śruby w przednim natomiast dodatkowo podkładki z dziwnie zakrzywionym haczykiem, który sam nie wiem do czego służy.
  • Felgi Vuelty są we w miarę dobrym stanie. Ich drobnym mankamentem są aluminiowe szprychy, które już nie wyglądają najładniej, ale tylko jedna pęknięta jest do wymiany.
  • W tylnym kole znajduje się oczywiście wolnobieg. Pod grubą warstwą smaru i brudu krył się napis Shimano SIS o którym wcześniej nie wiedziałem. Wolnobieg ma jedynie pięć zębatek, które pomimo, że nie są w fatalnym stanie to zastanawiam się nad jego wymianą. Obecny wolnobieg ma również duże opory przy kręceniu się. Podpowiedzcie mi w komentarzu czy warto wymienić na lepszy 6-biegowy wolnobieg, czy jedynie dokładnie przeczyścić obecny.
  • Ogumienie mogę ocenić prawie dobrze, gdyż reputację psują dętki, które w niektórych miejscach są jak balon, a nie solidna guma. Obie do wymiany. Opony GRL są w stu procentach w porządku, przede wszystkim dlatego, że nie są zdarte. 

Co do wymiany?

  1. Szprycha
  2. Obie dętki
  3. Serwis lub wymiana wolnobiegu

Zdjęcia 

Rozkręcanie kół w rowerze za nami. I kolejny etap jeszcze dziś. Dziękuję za każde zainteresowanie projektem.

Jeśli masz jakąś sugestię napisz w komentarzu lub na maila: p.suszek456@gmail.com

  1. Wstęp – plan przebiegu projektu 
  2. Specyfikacja i opis roweru 
  3. Rozkręcanie kół – początek rozkręcania roweru – TU JESTEŚ
  4. Rozbiórka roweru na części – finalizacja
  5. Oględziny, opis i zdjęcia części 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *