Projekt “Przełaj 18” – opis i specyfikacja roweru przełajowego #2

W pierwszej części projektu “Przełaj 18” wypunktowałem jak mniej więcej będzie przebiegał projekt renowacji roweru przełajowego, teraz chcę zajmuję się konkretem, czyli przedstawiam specyfikację i opis roweru przełajowego, który zostanie poddany renowacji, albo przynajmniej jej próbie. Zapraszam i zachęcam do zapoznania się z planem przebiegu projektu TUTAJ.

  1. Wstęp – plan przebiegu projektu 
  2. Specyfikacja i opis roweru – TU JESTEŚ
  3. Rozkręcanie kół – początek rozkręcania roweru
  4. Rozbiórka roweru na części – finalizacja
  5. Oględziny, opis i zdjęcia części 
  6. Jak się ma projekt “Przełaj 18”?
  7. Kompletowanie części i przygotowanie do składania roweru

Rower “No Name” jako przedmiot renowacji  

Rower, który właśnie chcę Wam przedstawić jest to rower typu przełaj. Określam go jako rower przełajowy, ponieważ jest na grubszej oponie o rozmiarze 700×35, a z ramą oraz kierownicą szosową. W czasie, kiedy go wyprodukowano nie było stwierdzeń, że jest to rower typu gravel lub przełaj, a raczej rower turystyczny tyle, że w bardziej sportowej wersji bez bagażnika i powyginanej kierownicy. Rower ten kupiłem na Allegro za 300 złotych. Mogę teraz powiedzieć, że zakup tego roweru przez internet był ryzykowny, ponieważ z czasem zacząłem uświadamiać sobie ile przez minione lata zostało w nim zmienione. Takich renowacji ten rower mógł przejść już kilka… Ta ma być jego najlepszą przemianą – taki jest cel. Dlaczego nazwałem go bezimiennym? Jest to składak. Nawet przy jego ramie ktoś majstrował. Sami zobaczcie specyfikację.


Specyfikacja roweru przełajowego do projektu “Przełaj 18”

Rozmiar ramy M/L 52 cm; stal
Dźwignie hamulcowe lewa Weinmann; prawa no name; stal/ alu
Hamulceszczękowe, ciąg linki od góry; stal; no name
Kierownica szer. ok. 40 cm, stal
Klocki hamulcoweklasyczne no name
Korba prawa: dwie zębatki, stal; lewa: stal; obie no name
Koszyk na bidonKellys
Linki i pancerzeBezimienne
Łańcuch Shimano CN-UG51
Manetka przerzutekSachs, na ramę
Mostek Kybo; 1 cal; stal
Obręcze kół Vuelta Rodi 28' aluminium
Opony GRL Tires 700x35c; miejskie
Owijka Piankowa, bez kleju
PedałyPlatformowe, stal/plastik, no name
Piasty Parallex/Junn (nie jestem pewien)
Przerzutka przednia Sachs, dla dwóch zębatek
Przerzutka tylna Shimano SIS 7 (starszy typ)
SiodełkoSelle Royal
Stery1 cal; stal
Stopka ESGE Pletscher
Suport Klasyczny, no name
Szprychy 28", aluminium
Widelec do koła 28Specyfikakacja widelca'; stal
Wolnobieg 5 rzędów; Shimano SIS MF-Z015

Jak widać w powyższej specyfikacji znajduje się kilka perełek jak choćby przerzutka przednia Sachs, manetka na ramę również od firmy Sachs, klamka hamulcowa Weinmanna, dobre opony GRL tires oraz aluminiowe obręcze kół Vuelta Rodi. Wszystkie ciekawostki będę opisywał w kolejnych dniach podczas trwania renowacji, która teraz nabiera tępa. 

Oto zdjęcia:

Zapraszam do śledzenia przebiegu projektu! Wpadajcie tu codziennie, będzie ciekawie!

Projekt Przełaj 1 – Wstęp – https://wp.me/p9nkqv-7D

Już niedługo konkretne odcinki i renowacja roweru przełajowego zacznie się na dobre.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *